EĞİTİM FELSEFEMİZ

Biz Final Okulları’nda;

  • Sorumluluk sahibi, çalışkan
  • Kendisini ifade edebilen, özgüveni yüksek
  • Kendisiyle ve çevresiyle barışık, uyumlu
  • Her zaman doğruyu söyleyen, özü sözü bir
  • Ülkesini seven, ülkesine güvenen, ülkesiyle aynı dili konuşan
  • Değerler bilinci taşıyan, kendi değerleriyle dünyanın değerlerini birlikte özümseyen
  • Uygar dünyaya uyum sağlayabilen
  • Değişime açık, yeniliğe istekli
  • Gerektiğinde risk alabilen, kararlar verebilen
  • Toplumsal duyarlılığı yüksek
  • Dayatılmış görüşleri, alışkanlıkları sorgulayabilen
  • Okumayı, araştırmayı, keşfetmeyi zevk haline dönüştüren
  • Soru sormayı, sorularla düşünmeyi alışkanlık haline getiren
  • Analizler, sentezler, çıkarımlar yapabilen
  • Kişisel yeteneklerinin farkında olan ve bunları yapacağı çalışmalarla geliştiren
  • Üretken ve yaratıcı
  • Bilimde, sporda, sanatta, iletişimde başarıya odaklanmış
  • Bilgiyi depolamaktan çok ona erişmeyi ve kullanmayı öğrenmiş
  • Geçmişini bilen, geleceğine umutla bakabilen
  • Atatürkçü, çağdaş, laik, özgür ve demokratik bir Türkiye idealinden ödün vermeyen
  • Toplumsal saygınlığını kendi benliğiyle ve gayretiyle oluşturmayı amaçlayan
  • Çıkabileceği en yüksek zirveyi hedefleyen
  • Geleneklere, inançlara, kültürel mirasa, farklı dünya görüşlerine saygılı
  • Kolaycılığın ve tembelliğin tuzağına düşmeyen
  • Yaşama sevinciyle dolu, çevresine pozitif enerji yayan, sağlığına özen gösteren
  • Gülümsemeyi ve gülümsetmeyi ihmal etmeyen
  • Ülkesini çağdaş medeniyet düzeyinin üzerine çıkarmayı hedefleyen
bir gençlik yetiştirmek istiyoruz!..

Bu amaç doğrultusunda oluşturulan Final Eğitim Sistemi, temel taşlarını Türk Milli Eğitim Sistemi’nden almaktadır. Bu nedenle; T.C Anayasası, eğitim ve öğretimi düzenleyen yasalar, hükümet programları, kalkınma planları, milli eğitim şuraları, ulusal program esasları dikkate alınarak Final Eğitim Sistemi ortaya çıkarılmıştır.

Bu esaslara göre de Final Eğitim Sistemi’nin ilkeleri şu şekilde belirlenmiştir:

  • Eğitim milli olacaktır.
  • Eğitim cumhuriyetçi olacaktır.
  • Eğitim laiklik ilkesine dayanacaktır.
  • Eğitim bilimsel temellere dayalı olacaktır.
  • Eğitimde genellik ve eşitlik olacaktır.
  • Eğitim fonksiyonel ve çağdaş olacaktır.

Demokratik, çağdaş, bilimsel, laik ve karma bir eğitim özelliği taşıyan, Türk Milli Eğitim Sistemi’nin amaçlarını amaç edinen Final Okulları, içinde bulunduğu toplumun refah ve mutluluğunu artırmak, milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek, hızlandırmak ve Türkiye’yi çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı ve seçkin bir ortağı yapmak amacındadır. Çalışmalarını Ulu Önder Atatürk’ün aşağıda belirtilen düşünceleri ışığında başarıyla sürdürmektedir.

Milli Eğitimin Genel Amacı;“Memleketi bilim, kültür, bayındırlık alanında da yükseltmek, milletimizin her konuda pek verimli olan yeteneklerini geliştirmek, gelecek nesillere sağlam, değişmez ve olumlu bir karakter vermek gerekir.”

Milli Eğitiminin Özel Amacı;“Efendiler! Eğitim ve öğretime uygulanacak yöntem, bilgiyi insan için fazla bir süs, bir hükmetme aracı yahut medeni bir zevkten çok, maddi hayatta başarılı olmayı sağlayan pratik ve kullanılabilir bir araç haline getirmektir.”

Milli Eğitimin Özellikleri;“Eğitim, her türlü hurafeden ve yabancı düşünceden uzak, üstün nitelikte, ulusal değerlere ve yurtsever bir anlayışa sahip olmalıdır.”

Milli Eğitimin Politikası;“Milli eğitim, laik ve tek okul ilkesine dayalı olmalıdır. Eğitimde hedefimiz, toplumun medeni ve sosyal değerini yükseltecek, ekonomik gücünü artıracak yurttaşlar yetiştirmektir.”